فیزیوتراپی مجهز چه ویژگی هایی دارد،معرفی مرکز مجهز

برای اینکه به این سوال جواب بدهیم باید از دو منظر یک مرکز فیزیوتراپی را بررسی کنیم.از نظر تخصص فیزیوتراپیست و تجهیزات می باشد.

لزوما تجهیزات کامل یک مرکز فیزیوتراپی نمی تواند سلامتی شما را تضمین کند، سلامتی شما رابطه مستقیم با تجربه، دانش و در نهایت نحوه استفاده درست از تجهیزات دارد.

تجهیزات مرکز فیزیوتراپی مجهز باید چگونه باشد

وقتی صحبت از تجهیزات می کنیم،تجهیزات به دو گروه تجهیزات درمانی و تجهیزات رفاهی تقسیم می کنیم.

تجهیزات درمانی

یک فیزیوتراپی مجهز باید تجهیزات درمانی کافی را برای درمان در اختیار داشته باشد تا بتواند با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته ای که در اختیار دارد درمان بیمار را در بازه زمانی کوتاهتر و در عین حال تخصصی تر انجام دهد.

تجهیزات کامل و پیشرفته با توجه به اینکه هر دستگاهی برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین فیزیوتراپی مجهز برای هر مشکلی می تواند از دستگاه تخصصی مربوط به درمان آن آسیب دیدگی استفاده کند و به درمان شما سرعت بدهد.

تجهیزات به تنهایی نمی توانند ضامن سلامتی شما باشند، برخی از فیزیوتراپیست ها که تجربیات با ارزشی هم بدست آورده اند با تکنیک های دستی درمان را انجام می دهند و ممکن است در مواقعی موفق تر عمل کنند، بنابراین دانش و تکنیک های دستی فیزیوتراپیست بسیار مهم می باشد.

دانش و تجربه کافی

فیزیوتراپی مجهز علاوه بر تجهیزات کامل از دانش کافی برای استفاده از دستگاه ها برخوردار می باشد.همه ما دارای موبایل هستیم اما اشخاصی بهتر می توانند از تمامی امکانات این وسیله استفاده نماییند.

یک فیزیوتراپیست باید بتواند از تمامی ظرفیت های دستگاه های خود برای بهبود آسیب دیدگی بیمار استفاده کند.

نکته: تجهیزات کامل را می شود با هزینه مادی بدست آورد، تصور کنید مراکزی که بدون تجربه کافی فقط با هزینه مادی توانسته اند تجهیزات بسیار پیشرفته ای را خریداری کرده اند اما به علت عدم تجربه و دانش کافی نمی توانند تشخیص درستی داشته باشند و نه تنها نمی توانند به درمان شما کمکی کنند بلکه شرایط را برای شما سختتر خواهند کرد.

تجهیزات رفاهی

مرکز فیزیوتراپی مجهز باید دارای تجهیزات رفاهی مناسبی باشد تا بیمار در طول درمان که ممکن است گاهی به ماهها زمان نیاز باشد احساس راحتی و آرامش کند. محیطی آرام، لوازم بهداشتی مناسب، رنگبندی مناسب، محیطی شاداب و مسئولین خوش برخورد، سرویس بهداشتی تمیز و بهداشتی، دسترسی راحت به نوشیدنی، چای.

فیزیوتراپی مجهز چه خدمات درمانی را باید ارائه بدهد

همه مراکز فیزیوتراپی خدمات اولیه فیزیوتراپی را ارائه می دهند، اما باید در نظر داشته باشیم مرکز فیزیوتراپی تخصصی مجهز باید بتواند خدمات متنوعی را به بیماران خود ارائه بدهد.

مگنتوتراپی، شاک ویوتراپی، تکارتراپی، کامپرشن تراپی(ماساژ بادی)، لیزر پرتوان، مکانوتراپی، سوزن خشک، درمان میگرن، دستگاه CPM، توانبخشی، تحریک مغزی TDSC، الکتروتراپی، ماساژ بادی، دیاترمی و در مواقعی بتواند خدمات ویژه ای به ورزشکاران ارائه بدهد.

معرفی یکی از مراکز فیزیوتراپی تخصصی و مجهز در تهران (این معرفی جنبه تبلیغات دارد اما بررسی های قبلی در مورد تجهیزات این مرکز انجام شده است)

در صورتی که در سعادت آباد و شهرک غرب به دنبال فیزیوتراپی مجهز و خوب هستید، پیشنهاد ما به شما فیزیوتراپی سرو نقره ای می باشد.

در صورتی که در شمال ایران، شهر رشت به دنبال یک فیزیوتراپی خوب، مجهز و با کیفیت هستید، پیشنهاد می کنید فیزیوتراپی پرانا در رشت را امتحان کنید. جز یکی از بهترین فیزیوتراپی های رشت می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *